Wednesday, June 11, 2008

SK Kuak Hulu,Pengkalan Hulu






hari ini pagi2 lagi aku dah kene pegi jauh.. hari ni aku kene wat speech pada budak2 sekolah rendah.. sebenarnye aku x berapa pandai sgt buat speech utk budak sekolah rendah nk pulak sekolah yang terletak di pedalaman mcm sekolah ni Sekolah Kebangsaan Kuak Hulu, Pengkalan Hulu. dengar namanya pun dah tau mesti jauh gile sbb nama pun dah mencermin kan tempat tu.. HULU.. xde niat nk kutuk pun cume nk bayangkan betapa jauh nya sekolah tu dgn mentaliti budak2 sekolah rendah yg tdk ade langsung pendedahan luar. sekolah ni terletak lebih kurang 6KM dr sempadan Malaysia dan Thailand..
setibanya aku kat sana aku di rai oleh para Pendidik yang tdk pernah jemu memajukan dan memberi ilmu pada Rakyat Malaysia..
Aku g x drive sendiri jauh sgt lagipun aku xtau sekolah tu kat mane.. aku pegi ngn driver dan seorang pengawal keselamatan. Koperal Zainudin.. atau lebih dikenali dgn nama Zack.. Nk Glamor la tu.. huhuhuhu..
aku ni sebenarnya sayang sgt pada kanak2.. tp xpandai nk tunjuk..
mula start speech ok la skit.. setiap perkataan yg keluar dr mulut aku terpakse rendah kan standard kpd standardyg blh dorg paham.. aku cuba sedaya upaya utk memberi serba sedikit input tentang bahaya dadah.. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar..
bayangkan budak2 sekolah semua skali lebih kurang 300-400 org... aduh ramai sgt.. klu dlm kelas paling tinggi pun 40 org tu pun ya ampun cikgu sorg pun kena buli,.. sian kat cikgu.. teringat lak zaman aku sekolah dulu... mcm mane p[erasaan cikgu2 aku bile teguran dan nasihat x diendahkan.. Maafkan aku cikgu.. tp kini anak didikmu telah berjaya menjadi seoarng yang berguna pada masyarakat.. ku pasti jika kau tahu engkau akan berbangga dengan anak didikmu yang satu ini.. ewah.. sedih la pulak.. ahaks!

kat atas tu ade la beberapa contoh gambar dadah dan peralatan yang di gunakan di dalam penyalahgunaan dadah..

-JePP-
MoIS, MY.

No comments: